Opinio kutatás – Hogyan spórolnak a magyarok?

A legtöbben a ruházaton és a szórakozáson tervezik megfogni a költségeket – erre jutott az Europion piackutató app felmérése a magyarok megtakarítási elképzeléseivel kapcsolatban. De más meglepő adatokra is bukkantunk. Hadd mutassunk be ezek közül párat!

Úgy látjuk, a magyar társadalom 16-59 közötti részének komoly gondot jelentenek a növekvő árak. Átlagban 60 százalékuk nyilatkozott úgy hogy nagy-, további 30 százalék pedig úgy, hogy nagyon nagy terhet jelent az áremelkedés. Érdekesség, hogy a férfiak valamivel kedvezőbbnek látják saját anyagi helyzetüket, mint a nők. Abban viszont teljes az egyetértés, hogy az árak jelentősen növekedtek az elmúlt időszakban.

 

 

A tervezett spórolási toplista élén tehát a ruházat és a szórakozásra fordított összegek visszafogása szerepel, mögöttük még dobogón szerepelnek az elektronikai cikkek is. A válaszadók mintegy fele az élelmiszereken, a kozmetikai cikkeken, italokon is szeretne megtakarítani a korábbi kiadásaihoz képest.  A lakosság mindössze hét százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmire sem tervez kevesebbet költeni, mint eddig.

Az Opino piackutató azt találta, hogy a magyaroknak van elképzelése azzal kapcsolatban is, hogyan küzdhetnek a magas inflációval szemben. A megtakarítások növelése nem szerepelt a megküzdési stratégiák képzeletbeli élmezőnyében. A legtöbben azt tervezik, sokkal jobban megnézik az eddigi kiadásaikat, ugyancsak rengetegen nyilatkoztak úgy, hogy lemondanak bizonyos, eddig megszokott dolgokról. A nők itt is pesszimistábbnak bizonyultak, ők sokkal nagyobb arányban mondták, hogy olcsóbb termékeket fognak vásárolni, és hogy lemondanak bizonyos termékekről, mint a férfiak. Nyilván felmerülhet, hogy mivel a vásárlásokat többnyire a nők végzik, végeredményben a férfiak is olcsóbb termékekkel fognak találkozni a háztartásban.

 

Te milyen eszközökkel igyekszel spórolni?