Esettanulmány – Hogyan zajlik le egy kutatási projekt?
Az elmúlt egy év alatt sok partnerrel kutattunk együtt különböző érdekes témákban. A jövőben szeretnénk nektek néhány izgalmas projektről beszámolni, az első lépésektől az utolsó simításokig. Elsőként mutatjuk a tavalyi év egyik nagy sikerét, az Uniomedia Aegon számára készített, kutatáson alapuló sajtókampányának esettanulmányát!
Témafelvetés
Megrendelőnk az Uniomedia PR ügynökség egyik ügyfele, az Aegon biztosító számára rendelt kutatást, valamint támogatást a vizuális ábrázolásban, az eredmények infografikás megjelenítésében.
A közös munka egy korábban nagy sikerrel futó Aegonos edukációs kampány folytatásának sajtóbejelentését célozta. A koncepció szerint az Europion piackutató applikációval készült egy felmérés, amelynek eredményeit a kisfilmek bemutatásával együtt mutatta be a sajtó képviselőinek az Aegon és az Uniomedia.
A kampány fókuszában a mikromobilitási eszközök (kerékpár, roller, hoverboard, stb) felelős használata, a közlekedés és a mobiltelefonálás biztonságos kapcsolatának vizsgálata volt.
-
Szakasz: Kérdőív kidolgozása
A problémafelvetést az Uniomedia fogalmazta meg az Europion csapata számára. Az Europion szociológusa és kommunikációs szakértői a megrendelővel és az Aegon-nal közösen véglegesítette a tízkérdéses kérdőívet.
-
Szakasz: Kutatás lebonyolítása
A kérdéssort 1100+ felhasználó válaszolta meg, az ő válaszaik alapján készült el a 18-59 évesekre nem, iskolai végzettség, lakóhely típusa és régió szerint országosan reprezentatív kutatás. A Megrendelő a kutatási eredményeket Excelben, a vezetői összefoglalót és chartokat tartalmazó elemzést PPT formában is megkapta.
- Szakasz: Üzenetek beazonosítása, infografikák
Az Uniomédia ügyfelével, az Aegonnal közösen meghatározta, hogy a kutatás mely megállapításait fogja üzenetként felhasználni a sajtókommunikációban.
Az Europion grafikusa, az Aegon arculati kézikönyve és az Uniomedia megfogalmazott elvárásai alapján a kiválasztott üzenetekből infografikákat készített.
-
Szakasz: Sajtókommunikáció
Az Uniomedia szervezésében jól sikerült, nagy érdeklődést kiváltó online sajtótájékoztató valósult meg, amelyen az Aegon bemutatta a kutatás eredményeit, illusztrációként használva az Europion által készített infografikákat, és természetesen ezzel a felvezetéssel bemutatták a kampány folytatásaként készült filmeket is.
A sajtóesemény és a kiadott közlemény várakozáson felüli megjelenést generált, így betöltötte a kampány médiakommunikációjával kitűzött célokat.
Értékelés:
A közös munka rendkívül komplex megközelítést igényelt, a Megrendelő koordinálta a feladatmegosztást, közvetített saját ügyfele és a kutató applikáció csapata között, és magára vállalta a minőségbiztosítást a vizuális anyagok tekintetében is. Az Europion támogatta az első témafelvetést követően a teljes kérdőív kidolgozását, az applikáció segítségével elvégezte az országosan reprezentatív felmérést. Ezt követően ismét az Uniomedián volt a sor, amely ügyfelével közösen meghatározta az üzeneteket, ezek alapján az Europion csapata infografikákat is készített. Utolsó lépésként a sajtókampány megszervezése újra az Uniomedia feladata volt, amely az Aegon megelégedésére, sikeres volt. Így ez a többszereplős, adatalapú kommunikációra épülő projekt valóban mintaértékű, példamutató kommunikációs aktivitás lehetett.